Saturday, June 9, 2007

Pudarnya Pesona Cleopatra

Hari Khamis lepas, kawan2 ajak keluar lepas kuliah. Mulanya aku menolak krn aku memang tak suka keluar. Kalau ada masa terluang, aku lebih suka melayan perasaan atau mengadap laptop. Tapi kawan2 mendesak juga krn sepanjang aku berada di maktab, hanya sekali saja aku keluar dgn mrk. Itupun krn aku ada barang nak beli kat Giant. Akhirnya aku bersetuju dgn bersyarat. Syaratnya aku hanya mahu jadi penonton sahaja. Kawan2 sebenarnya ajak main boling. Mrk nak adakan pertandingan dgn kwn2 sekelas.

Selepas kuliah, aku bersama 5 rakanku berkongsi kereta menuju ke Kinta City. Sementara menunggu kawan2 sekelas yg lain dtg, merayaplah kami dulu. Si As and Ida nak beli stoking. Su, Jun n Ros pula nak cari ATM. Aku pun ikut je la dia orang. Tiba2 ternampak kedai buku MPH dan Popular. Hati mula melonjak hendak singgah. Aku dlm dilema. Kalau aku singgah, maunya berejam di situ membelek buku, alat tulis n novel. Otak ku mula ligat berfikir.

Setelah masing2 siap dgn urusan masing2, kami pun ke tingkat atas sekali. Tak de seorg pun kawan2 sekelas yg dah dtg. Duduk2lah kami di bangku kosong sambil berborak kosong. Otakku pula asyik teringatkan kedai buku krn dah lama aku tak singgah di kedai buku. Sebentar kemudian Yani dan Kiri datang. Kiri maklumkan yg teman2 lain sudah dtg tetpi berada di surau skrg utk bersolat Asar. Aku bersama teman2ku pun buat keputusan utk ke surau juga.

Selesai solat, aku pun mintak mereka naik ke atas dulu. Aku nak merayap dulu. Mujurlah mrk tak kisah. Tapi tak taulah apa yg ada dlm hati mereka. Sesungguhnya aku memang tak pandai bergaul. Aku jenis gadis yg pendiam, tak suka bercakap, suka buat hal sendiri. Mungkin mrk dah faham sikapku ini. Mulalah aku merayap di MPH. Belek2 novel, buku motivasi dll. Akhirnya setelah hampir sejam, aku keluar dgn tgn kosong. Itulah aku...

Kemudian aku singgah pulak di Popular. Ternampaklah aku novel Pudahnya Pesona Cleopatra nukilan Habiburrahman. Memandangkan ianya dr penulis hebat nusantara dan juga nipis, aku pun beli le. Sejam lebih aku di situ. Aku keluar bersama novel PPC dan sedozen fail. Puas hati! Sempat lagi aku pusing2 kedai kat kawasan situ tanpa beli apa2. Bukan apa, aku survey dulu.

Aku kembali ke tempat boling. Rakan2 sdg rancak bermain. Main suka2 je. Tak jadi bertanding. Tak pasti kenapa. Aku malas nak bertanya. Ros minta aku cuba sekali. Aku geleng. Aku takkan main permainan yg aku tak reti. Maaf! Selesai bermain, kami singgah di Kenny Rogers. Gembira dapat berkumpul ramai2 (As, Jun, Ida, Su, Ros, Sarah, Yani, Ina, Naim, Shidi, Kiri, Azlan, Nik). Yg pasti aku hanya jd pendengar setia celoteh mrk.



No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...