Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2015

LOST WORLD OF TAMBUN IPOH

Kali kedua ke sini.
Kali pertama, tahun 2008, ketika masih bujang dan bersama rakan-rakan.
Kali kedua, 30 Mei 2015, sudah berstatus isteri dan ibu, bersama suami dan anak.

Sangat berbeza dengan 7 tahun yang lalu.

Kali ni pergi tak dirancang. Tiba-tiba bangun pagi terasa nak bawak anak dan suami yang belum pernah ke situ. Si Umar kebetulan suka main air.

Tambun here we come. Dah lama tak lalu sini. 7-8 tahun lalu selalu je lalu sini utk ke Maktab Perguruan Ipoh.

Mula nak beli tiket online tapi en suami cadangkan beli kat kaunter jer. Kami sampai jam 10.30 pagi dan orang dah berpusu-pusu nak masuk ke taman tema air tu yang dibuka jam 10.00 pagi hingga 6.00 petang hari cuti dan cuti umum. Hari biasa buka jam 11.00 pagi kecuali Selasa. Tutup.

Sorang RM56. Dua orang RM112 termasuk GST! Online murah lagi...RM4+ jer. Silap tak beli online. Umar tak kena sebab ketinggian tak sampai 90cm lagi...kena ukur dulu, nasib baik kurang sikit jer. Kanak-kanak RM49 kalau tak silap.

Pengunjung semua paka…