Posts

Showing posts from 2009

10 Jam Lagi - Selamat Tahun Baru

10 jam lagi kita akan melangkah ke tahun baru..2010.Muda mudi pasti sibuk memilih tempat hendak menyambut tahun baru bersama insan tersayang. Macam satu pesta pulak tiap
kali tahun baru menjelma. Aku tak pernah lagi sambut tahun baru kat luar rumah.
Hehe...biasanya sambut kat umah jer. Tu pun kalau tak mengantuk. Aku ni
spesies tido awal. Tambah-tambah lagi kalau ada kat kampung. Pukul
10malam dah lelap dah sebab sejuk dan suasana pun sunyi.
Bercerita tentang tahun baru ni pasti tak lepas
daripada bercerita tentang azam baru.
Azam 2009 satu pun tak tercapai.
Salah siapa? Diri sendiri juga.
Huhu...
So, azam 2009 aku
bawa ke 2010. Tak salahkan.
Azam berkaitan dengan nak menyiapkan
manuskrip la :) InsyaAllah 2010 ni aku nak lebih
berdisiplin. Takmau dah jadi macam 2009. Aku gak yang rugi
sebab satu manuskrip pun gagal disiapkan. Sorry penerbit ye yang asyik
tanya bila nak hantar manuskrip baru. Kemalasan melanda aku di tahun 2009.
InsyaAllah 2010 ni aku akan lebih bersungguh-sungguh. Ra…

~ Selamat Tinggal 2009 ~

Image
Tak sampai 48 jam lagi 2009 akan ditinggalkan dengan pelbagai
kisah suka dan suka...2009 mencatatkan pelbagai kenangan
indah dan pahit buat diriku. Yang indahnya, alhamdulillah
kerana dikurniakan kesihatan yang baik, rezeki yang
tak pernah putus dan keluarga yang bahagia.
Yang pahit pulak, huhu...satu manuskrip
pun aku tak mampu nak siapkan!!!!


[Glitterfy.com - *Glitter Words*]






Happy Holiday

Image
Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

P/S : cuti datang lagi...

Penghujung Sesi Persekolahan 2009

Kursus KSPK di P. Pangkor

Dalam sibuk2 melengkapkan kerja kerana sesi persekolahan hampir berakhir, aku dipanggil pulak menghadiri kursus di Pulau Pangkor ~ Kursus Orientasi Kurikulum Standard Prasekolah Kebangsaan (KSPK) bermula 10 hingga 13 Nov 2009. Kursus berlangsung di Teluk Dalam Resort. Tahun depan KSPK akan digunakan. Bahasa Malaysia 50% dan Bahasa Inggeris 50% akan digunakan dalan sesi pengajaran dan pembelajar. Komponen ditukarkan kepada Tunjang. Terdapat 6 tunjang iaitu:
T. Komunikasi
T. Kerohanian, Sikap & Nilai
T. Kemanusiaan
T. Ketrampilan Diri
T. Perkembangan Fizikal dan Estetika
T. Sains & Teknologi

Modul pula terbahagi kepada 2 iaitu:
Modul Teras Asas - (BM, BI, Aktiviti Luar, Pend. Islam, Matematik)
Modul Bertema

Semoga KSPK mampu melahirkan murid yang boleh menguasai 4M (Membaca, Menulis, Mengira dan Menaakul)

Hari Anugerah Cemerlang & Konvokesyen Prasekolah

Esok jam 2.30 ptg akan berlangsung hari yang ditunggu oleh murid2 sekolah terutama yang bakal mendapat hadiah.…

Kenangan di Langkawi (2)

Image
Akhirnya sampai juga aku ke tempat ni...Langkawi Cable Car. Tiket RM14 untuk dewasa. Pengalaman yang manis dan takkan dilupakan. Aku satu2nya yang gayat dengan ketinggian. Member lain slumber jer...aku ambil masa gak nak tenangkan diri..hehe.. Bangunan sekolah 4 tingkat pun dah rasa gayat.. Kami berhenti di stesen pertama jer. Sempat snap gambar dari puncak gunung. Member tak nak berhenti di stesen ke2..huhu.. aku kena datang lagi ni. Teringin nak melalui jambatan yg menghubungkan dua buah gunung...

Lepas langkawi Cable Car, kami berhenti di Telaga Tujuh tapi ramai yang dah penat. So kami berjalan2 jer kat bawah. Destinasi seterusnya Kota Mahsuri. Dah datang Langkawi tak sah rasanya kalau tak melawat tempat lagenda ni. Member cakap dulu tempat ni lain. Tak ada lagi kota..sekarang dah dibina kota. Nak masuk tentu la kena bayar. RM5 untuk dewasa. Mula2 jumpa muzium. Malangnya tak bleh ambil gambar. Kat sini ditunjukkan la keris yang dipercayai yang digunakan untuk menikam Mahsuri. Ada ju…

Kenangan di Langkawi (1)

Image
Inilah kawasan resort tempat saya dan teman-teman yang menyertai lawatan ke Langkawi pada 23 hingga 25 Oktober yang lalu. Nama tempat ni...Malibest Resort. Semalam RM150 utk bilik 4 orang... okay la. Kami menyewa bilik nama Teluk Kemarong kalau tak silap. Selepas sekolah kami terus bertolak. Sampai di jeti Kuala Perlis sekitar jam 5. Feri bertolak jam 6 petang. Sampai jam 7 lebih. Kami menyewa 2 buah Inova. Terus kami menuju ke area Pantai Cenang yang terletak lebih kurang 30 minit dari Pekan Kuah. Sebelum tu sempat singgah makan malam dulu. Kawasan Pantai Cenang memang hidup pada sebelah malam. Sepanjang kiri kanan jalan penuh dengan kedai yang dihias cantik dengan lampu warna warni. Tempat makan pun banyak...terutama western food. Maklum la ramai pelancong. Lepas check in sempat lagi aku dan member jalan2 tengok keindahan malam...Pagi2 jam 7 dah keluar jalan2 tepi pantai. Sempat la snap beberapa keping gambar...

Selepas jalan-jalan di pantai, kami bersarapan di sebuah kedai. Hmm...su…

Mali Best Resort

Image
Dah siap kemas barang..sambil tunggu rakan2 siap berkemas, sempat lagi online. Resort ni okay gak. Pemandangannya cantik. Panorama Pantai Cenang menarik sekali. Dengan pasirnya yang putih dan halus, memang berbaloi dgn bayaran yg dikenakan.
Semalam puas berjalan sekitar Langkawi. Paling menarik tentunya semasa menaiki kereta kabel...gayat sgt, kelakar pun ada. Hari ni hari untuk bershoping sebelum kembali ke Tanah Besar.

Catatan Okt

* Baru selesai menonton Tari Tirana..I like!

* Manuskrip belum ada yang siap. Semuanya sekerat jalan. Entah bila akan siap. Kemalasan masih menguasai diri ini..huhu..

* Esok ada majlis hari jadi. Kek dah beli, cenderahati pun dah ready, bateri kamera sdg cas.. Menu utama esok, nasi minyak dgn kurma ayam..budak2 mesti hepi esok.. cadang nak buat kejutan..hehe

* Hari2 melepak aku melepak kat shoping kompleks..eh silap, melepak kat FB, tagged..blog..

* Lusa nak ke Ipoh..IPGM..ambil sijil induksi..

* Jumaat bertolak ke Langkawi... yahoo...bercuti 3 hari 2 malam..di Pantai Cenang, bersama rakan setugas.. Senarai barang2 yg nak dibawa dah siap..tggu nak ngemas jer..

* Awal bulan depan ke Terengganu & Kelantan..kalau jadi..abeh la duit..huhu..

* Minggu depan start PKSR...kena bertugas gak..huhu..


Karnival Pra 2009

Image
Pada mulanya karnival pra yg menjadi agenda wajib setiap tahun dijadualkan berlangsung sekitar ogos kalau tak silap, iaitu sebelum Ramadan menjengah. Tapi di saat akhir terpaksa dibatalkan kerana H1N1 melanda. Kerana menyangka karnival dibatal, aku pun berhenti melatih murid yang terpilih menyertai pertandingan. Tup2 minggu lepas hari Khamis, aku dihubungi oleh seorang guru yang memaklumkan karnival akan diadakan pada hari Isnin, 5 Okt 2009. Mak ai, aku langsung tak ready. Akhirnya muridku yang menyertai pertandingan sajak terpaksa digugurkan kerana dia dah lupa. Nak suruh hafal kembali bukannya boleh sehari dua. So, terpaksa la hantar murid yang menyertai pertandingan mengeja perkataan, menyusun huruf dan mewarna.
Hari Isnin.. hari ni la, pagi-pagi lagi aku dimaklumkan oleh seorang murid yang memberitahu adiknya tidak datang ke sekolah kerana mengikut ibunya ke Kuala Lumpur. Adoi... beginilah jadinya saat2 akhir.
Alhamdulillah, Nur Hidayah berjaya juga sampai ke Pusingan Tambahan tapi …

Warna warni Aidilfitri 1430

Image
Raya tahun ni seperti juga tahun2 lepas, disambut secara sederhana saja. Menu utama semestinya lemang dan rendang daging dan ayam. Sejak pagi lagi kanak-kanak datang berkunjung. Penat melayan mereka. Sebelah petang, sempat ke tanah perkuburan. Raya pertama, 3 ahli keluarga beraya di kampung suami masing-masing kerana tahun ni giliran mereka beraya di kampung suami mereka. Namun kemeriahan beraya tetap dirasai. Tema baju raya tahun ni, hitam. Tahun depan dah plan dah..biru. Hehe..

Selamat Hari Raya

Image

Salam Ramadhan

Image
[Caption.iT - Face in Hole]

Kalau korang nak baca sedutan novel2 ku, sila klik sini

Makmal Komputer SKUR

Jam 7 pagi bertolak ke Kuala Kangsar. 2 jam kemudian sampai di sini. Beberapa minit kemudian terus masuk makmal komputer. Yer la, dah tak tau nak buat apa, so lepak kat makmal. Boleh la godek2 internet..hehe...
Walaupun jauh, demi tugas terpaksa datang jugak..huhu...

Salam Ramadhan

Image

Hadiah

Image
Minggu lepas aku menghadiahkan 5 buah novelku dan 1 nopen (Biarlahku Sendiri) pada library sekolahku. Sebenarnya dah lama nak hadiahkan hasil karyaku, tapi segan la pulak. Bila Guru Besar sebut yang dia tengah mencari novel2 aku masa beri ucapan di perhimpuanan pagi, baru rasa tak malu sikit. Tu pun berbulan juga la masa aku ambil untuk hadiahkan pada library sekolah. Bila kawan aku ambil alih jadi guru PS baru la aku berani nak serahkan novel. Kiranya nak buat senyap2 la. Tup tup PK HEM nampak. So dia minta turun tandatangan. Pastu kena serah sendiri kat GB, supaya GB tahu katanya. Mak ai... malu aku dibuatnya. Yer la, karya ku biasa2 saja. So aku beranikan diri jugak serahkan pada GB. Dia ada cakap sesuatu :)

Mencari Ilham di Teluk Batik

Image
Hehe...ye la tu. Bukan mencari ilham, tapi mencari penyakit! Terlupa yang virus H1N1 sedang menyerang. Pergi dengan adik kat Sri Iskandar. Dari rumahnya lebih kurang 45min jer ke Teluk Batik. Seronok mengambil gambar, mandi laut dan menghabiskan duit! Sempat la beli souvenir dan sehelai t-shirt kenang-kenangan. Walaupun dilanda H1N1, namun pengunjung tetap ramai.

Sebalik Senyuman - Dah Jumpa

Image
Alhamdulillah, setelah berbulan2 mencari dan hampir2 hilang dari lipatan sejarah, akhirnya aku temui juga citer Sebalik Senyuman 1 ni. Citer ni aku karang tahun 2002. Terdapat empat episode ~ Sebalik Senyuman 1 hingga 4. Semuanya pendek2 jer... sepanjang buku latihan budak sekolah. Yang 2-4 tu memang ada. Yang 1 tu yang hilang. Tu yang tak boleh nak karang & panjangkan citer ni hingga menjadi novel macam citer2 karanganku yg lain. Jenuh menyelongkar tak jumpa-jumpa. Semalam, terasa nak tarik satu beg tu yang dah lama tak digunakan. Ingatkan kosong, rupa-rupanya berisi. Berisi harta yang paling aku sayang, iaitu salah satu koleksi cerita yang aku karang~ citer yang ke 43. Bolehlah aku mula karang manuskrip. Tambah apa yang patut, ubah apa yang sesuai. Yang pasti ada unsur cinta dan misteri. Aku dah jatuh hati dgn citer2 yang sebegini.

Mencari Ilham?

Image
Sabtu lepas aku ke Penang with my sis. Pergi mencari ilham ke? Taklah..hehe.. mencari kain. Kami ke bazaar. Beli tudung. Bila tengok macam2 jenis tudung dgn harga yang murah, rabun mata pulak. Tak sempat jalan mana coz hujan. Ingat nak singgah padang kota, makan pasembur tapi cuaca tak mengizinkan.

Semangat Baru

Image
Laptop yang aku beli tahun 2005 asyik sakit jer. Sakit sana sakit sini. Ni yang buat aku hilang mood nak menulis. Asal menulis 2,3 baris ayat, terus blue screen. Kena tunggu berejam baru okey. Dah hantar ke kedai. Elok kejap jer.
Kesudahannya terpaksa la beli yang baru.. notebook kecik & murah jer. Khas untuk menuli jer.





Award & Tag fr. Rehal Nurharis

Image
Nyatakan 6 fakta menarik tentang pemberi award ini .:~Rajin~:. .:~Gigih~:. .:~Bersungguh-sungguh~:. .:~Ramah~:. .:~Teliti~:. .:~Cepat Mesra~:.
- Setiap blogger mesti menyatakan 9 fakta/hobi diri sendiri Hobiku
~Menulis~
~Mengarang~
~Melukis~
~Berangan~
~Mengambil gambar~
~Membaca~
~Melancong~
~Shopping~
~Dgr radio~
- Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka .:Zurie ~ penakut:. .:Dewi Sukma ~ Tak kenal erti putus asa:. .:Syima Syawal ~ Penulis yang sangat rajin:. .:Mersik ~ Kelakar:. .:Juelia ~ bersemangat:. .:Sally~bercita-cita tinggi:. .:Ekha~manis:. .:Remy~Rajin menulis:. .:~:. .:~:.

p/s : setakat tu jer nama penerima award seterusnya yg dpt teman pikio... ada yg dah terima 2 kali, kira okey la..korang jawab sekali udah ler...

Sya'ban kini, Ramadhan menanti...

Image

Tepukan Amal Islam - Fr. Bikash

Image
Perkara2 yang perlu anda lakukan ialah:

1) Copy gambar amal Islam di bawah
~Siap!

2) Kemudian pilih 10 orang sahabat anda dan wajibkan mereka melakukan perkara yang sama.
~ semua sahabat alam mayaku udah dapat...huhu.. wajib tukar ke sunat ek???

3) Itu sahaja. Senang & mudah, ya.
~ Memang mudah! hehe...

Penghujung Julai

Ye ke ni???
Cepatnya masa berlalu..
Diam tak diam dah hampir ke penghujung Julai... Rejab...
Azam?
Malas nak berbicara soal tu...
Lagi kuat berazam, lagi banyak dugaan..
Lagi banyak perancangan, makin banyak yg tak menjadi..
Sudahnya aku yang rugi..huhu..

Berbekam Lintah - Satu Pengalaman Bermakna

Image
Terjerit aku bila teman serumah mengajak aku menemaninya untuk berbekam lintah. Dengar perkataan lintah pun hatiku dah rasa semacam. Geli tahap gaban. Tak boleh nak dibayangkan rupa bentuk badan lintah yang licin, dengan corak-corak di badannya... sungguh menggelikan. Bila ia melekat di badan, seksanya hendak menanggalkannya. Liat. Terpaksa guna buih sabun ataupun air garam. Tambah menakutkan bila lintah boleh menyusup masuk hingga ke dalam perut lalu membiak. Teringat drama tv masa aku masih kecik2 dulu. Kisah seorang perempuan yang belum berkahwin disangka mengandung anak luar nikah. Padahal perutnya dipenuhi lintah yang tanpa disedari telah menyusup ke dalam perutnya ketika dia ke bendang. Semua ni membuatkan aku cukup fobia dengan lintah.
Zaman kanak-kanan dulu memang aku suka mandi di sungai. Mujurlah aku tak pernah ada pengalaman digigit lintah. Cuma melihat rakan-rakan sahaja yang berpengalaman digigit lintah. Aku kalau lihat rakan-rakan digigit lintah, aku awal-awal sudah melar…

Prolog ~ Menjejak Memori

Image
-->
RIFQI memasukkan biji getah yang dikutip bersama Azizul dan Rahmat ke dalam balang. Mulutnya kumat-kamit mengira biji getah. Seratus dua belas biji getah yang berjaya dikutipnya. Petang esok, dia akan membawa biji getahnya ke rumah Azizul. Mereka telah berjanji hendak bermain congkak bersama-sama. “Rifqi! Cepat mandi. Dah nak masuk waktu Maghrib ni.” Terdengar laungan ibunya dari arah dapur. “Baik mak!” ujar Rifqi. Rifqi segera menyimpan balang berisi biji getah di atas almari. Dia segera mencapai tuala yang tergantung di belakang pintu lalu melangkah ke bilik air. Selesai mandi, Rifqi menyarung baju tidur. Dia ke ruang tamu lalu memasang peti televisyen. Sambil menunggu azan Maghrib berkumandang dari masjid berhampiran, Rifqi menonton siri kartun kegemarannya. Menonton sambil berbaring menyebabkan Rifqi yang kepenatan akhirnya tertidur. “Assalamualaikum! Rifqi! Rifqi!” Rifqi yang sudah terlena terus terjaga apabila terdeng…

TAG oleh DS

1. Nama panggilan saya : tanne/ida/idah/zz

2. Saya sedang mendengar : radio IKIM

3. Kekasih saya sekarang : diri saya

4. Mungkin saya patut : mengikut kata hati saya

5. Saya suka : lepak di kedai buku

6. Sahabat-sahabat baik saya : semua baik-baik belaka

7. Saya tak faham : kenapa tahun ni saya malas menulis

8. Kerjaya saya sekarang : cikgu dan penulis novel

9. Saya baru kehilangan : duit yang digunakan untuk beli tiket bas yang tak digunakan

10. Ramai yang berkata saya : kreatif, pendiam, memilih..huhu

11. Makna nama saya : Zuhud

12. Di suatu tempat, seseorang sedang : Memikirkan masa depannya

13. Bila saya terjaga dari tidur : saya akan belek handset tengok jam, mesej

14. Saya paling meluat bila : tengok manusia berlagak pandai

15. Saya rasa haiwan yang paling comel adalah : panda

16. Aktiviti / program hari ini : perkhemahan unit beruniform di padang sekolah, saya setiausaha

17. Malam ini saya akan : tengok nur kasih, internet, tido

18. Esok saya akan : ke sekolah...urus perkhemahan

19. Sebelum tidu…

Dalam proses

Bila orang tanya pasal manuskrip baru, aku akan jawab, dalam proses. Bila dorang tanya lagi, jawapanku tetap dalam proses. Entah bilalah proses menyiapkan manuskrip yang tergantung ni akan berakhir?? Ada dalam 10 manuskrip yang semuanya di antara 1-5 bab sahaja. Tergantung. Ada orang kata, siapkan satu-satu. Tapi bila sampai ke 'scene' yg kurang menarik, aku jadi malas
nak teruskan. Kalau ikutkan nak straight to the point jer. Kalau kisah cinta, nak fokus kisah hero heroin jer. Mana boleh cam tu. Pendeklah manuskrip nanti kalau tak ada watak sampingan. Entahlah... kenapa dulu-dulu aku boleh menulis? Dan kenapa sekarang tidak? Terasa TERlalu sukar pulak nak menyiapkan satu2 manuskrip. Payah! Aku salute dgn diri aku yang dulu... rajin menyiapkan manuskrip. Yang sekarang ni, entah kenapa jadi lembap! Adoi... Aku dah berjanji dengan sebuah penerbitan nak hantar manuskrip bulan Ogos ni. Mampukah aku?
Semuanya boleh diatasi jika aku lebih berdisiplin. Kalau orang lain mampu buat, kena…

Padang Besar

Image
Membeli belah di Padang Besar, Perlis

Pergi membeli belah bersama mak, kakak & anak2nya, serta 3 orang adik...

Cek, Yunie & me yg teruja kerana pertama kali menjejak kaki ke Padang Besar

Penat lepas membeli belah...

12 Jun (Jumaat) lepas saya dan sebahagian keluarga telah ke Padang Besar, Perlis. Dengan dua buah kereta, kami bertolak ke utara jam 8 pagi. Cadang nak ke Rantau Panjang, tapi tak jadi dan beralih ke Padang Besar. Memandangkan kami semua perempuan (kecuali anak buah yg masih budak2 lg) jadi kami sepakat hendak ke Padang Besar untuk..... apa lagi, bershopping la... perempuan kan : )
Saya paling teruja kerana ini pertama kali saya menjejakkan kaki ke Perlis...huhu... Saya dan adik menjadi pemandu. Kami tak tau jalan, just tanya lauan pd mereka yang pernah ke PB. Entah macam mana kami tak nampak tol Gurun. So, kami ikut jalan biasa lalu tempat yang tak pernah dilalui sebelum ni. Akhirnya sampai juga ke Bazaar PB sekitar jam 11 lebih. Perut dah lapar, so kami ke kedai makan…

Akhirnya.... COVER MENJEJAK MEMORI

Image
Berakhirnya sebuah penantian....
Akhirnya terbit juga novel kedua remaja dewasa (selepas KALUNG) bersama KarnaDya.
(akan berada di pasaran)

Sinopsis belakang buku :

Dua belas tahun sudah berlalu. Ramalan salah seorang bomoh masih lekat di ingatannya... Kanak-kanak tersebut akan kembali selepas 12 tahun. Sekembalinya dia ke alam manusia, dia akan menjadi seseorang yang mempunyai kuasa sakti dan hidup dalam kemewahan. Satu ramalan yang sukar untuk dipercayai tetapi tetap ditunggu. Rifqi berharap penantiannya selama 12 tahun akan berakhir. Dia berharap sangat dapat bertemu semula dengan kanak-kanak yang hilang itu, yang pernah menjadi kawan baiknya. Di Kolej Indera Jaya, persoalan yang bermain di mindanya kian terungkai. Pencarian hampir menemui titik tamat. Namun, saat rahsia hampir terbongkar, Rifqi terpaksa mengambil keputusan untuk menghentikan penyiasatan. Jika tidak, perhubungannya dengan gadis itu pasti akan terancam. Gadis itu pasti tidak akan memaafkannya andai rahsia itu terb…

Menguji Minda

Ujian DementiaBetapa cekapnya anda!!

Di bawah ada (4) soalan dan satu soalan bonus. Anda perlu menjawab dengan pantas. Anda tidak boleh mengambil masa, perlu menjawabnya segera. OK?


Mari cuba, lihat sendiri berapa pantas dan hebatnya diri anda.....




Ready? GO!!! (lihat bawah)













Soalan Pertama:


A
nda menyertai perlumbaan. Anda mengejar dan memotong orang yang kedua. Sekarang Anda ditempat yang ke berapa?





~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~






Jawapan:
Jika jawapan anda tempat yang pertama, sudah tentu jawapan anda salah! Jika anda memotong orang kedua sudah tentu anda mengambil tempatnya, tempat kedua!

Cuba jangan lihat atas semula untuk soalan seterus. Sekarang jawab soalan kedua, tetapi jangan ambil terlalu banyak masa seperti soalan pertama OK ?


Soalan Kedua:
Jika anda memotong tempat orang yang terakhir, jadi anda di tempat...? (lihat bawah)



~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~






Jawapan:
Jika jawapan anda tempat kedua terakhir, …

Persembahan 'Matahariku'

Dalam masa yang singkat, inilah lagu yang aku rasa sesuai nak dipersembahkan masa Hari Guru. Lagu Matahari oleh Agnes Monica, memandangkan budak2 ni dah sedia menghafalnya krn mereka peminat senetron Jelita. So, tak payah susah2 nak hafal lirik, cuma nak buat gaya sahaja. Dlm 3 hari mengajar, kira okeyla mereka ni... Masa hari persembahan, gaya hilang tah ke mana... malu kot...

Sekitar Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah - 21 Mei

Image
Hadiah yg aku terima...

sukaneka pun sempat diadakan

sukaneka bowling

GB memotong kek

Secret Recipe...

Selamat Hari Guru!

Image
Guru Pembina Negara Bangsa...

Istimewa buat;

Cg. Md. Noor (Guru Tahun 1, SKKH 1984)
Cg. Nazlah (Guru Tahun 2 & 3, SKKH 1985, 1986)
Cg. Syarif (Guru Tahun 4 & 5, SKKH 1987, 1988)
Cg. Iva Dewi (Guru Tahun 6, 1989)
Cg. Fazliaton (Guru Tingkatan 1 & 2, SMTS, 1990, 1991)
Cg. Yusriyah (Guru Tingkatan 3, SMTS, 1992)
Cg. Lim (Guru Tingkatan 4, SMTS, 1993)
Cg. Ms. Mable (Guru Tingkatan 5, SMTS, 1994)

Tak lupa buat Cg Zakiah (Long), Cg. Zanida (Nyah), Cg. Zarina (Lang), Cg. Zurie (Teh) & Cg. Anisah (Cek)
Dan semua guru-guru yang pernah mendidikku,
Juga warga SMKPH, SKKH, SKKL, SKK, SKT & SKUR..
Dan buat semua mereka yang bergelar pendidik...

GURU PEMBINA NEGARA BANGSA
Bersedia melangkah megah Walaupun sukar baktiku curah Demi mu ibu pertiwi Sumpah ku lafaz janji kukota
Berikrar eratkan bangsa
Kukuhkan cinta kepada Negara Berjasa terus berjasa Menyebarkan ilmu tiada batasnya
Guru Pembina Negara Bangsa
Gagah perjuangkan visi Negara Bangunkan jiwa yang pelbagai rupa Demi agama dan nusa tercinta
Guru Pemb…

Tag

Tag ni aku ambil dari blog Dewi Sukma. Memandangkan dia dah ofer pd para penulis KD utk menjawab tag, so, aku dgn rela hati pun menyahut cabaran... sebab soalannya menarik gak.. hehe.. sambil tu boleh gak update blog teman ni ha..

1. Apakah perkataan pertama sekali anda ucapkan kepada si dia dan kemudian menjadi suami anda
~

2. Sila berikan dua contoh alat-alat atau sumber yang anda gunakan atau lakukan untuk memudahkan kerja anda. Tak kisahlah apa alat atau sumber sekali pun asal boleh diaplikasikan.

a) Membuka pintu rumah atau kereta
kunci
.
b) Mencucuk plug soket
lidi
.
c) Simpan air minuman
jug
.
d)Ketika blackout
lilin & handset
.
e) Meluahkan rasa hati
diari & pada Yang Esa
.
f) Siang ikan
gunting & pisau
.
g) Susah hendak buang air besar
limmina plus
.
h) Di mana anda simpankan dokumen penting
dalam fail khas
.
i) Katakan ribut melanda dan pakaian anda melayang sama, apa yang patut anda tutup bagi mengelak rasa malu
tutup muka la..hehe
.
j) Apa yang anda guna untuk potong kuku
ketip kuku
.
k) Meliha…

Tag oleh Dewi Sukma

...10 Facts About Me...

1. Kuat berimaginasi....

2. Rajin membeli majalah & novel tp malas membaca.

3. Buat kerja semua nak cepat, janji siap..hehe

4. Tapi bab menulis lambat sikit coz ikut mood

5. Suka berfikiran negatif terhadap sesuatu

6. Tak banyak cakap...diam lebih baik

7. Hobi sering bertukar...

8. Bentuk tulisan tangan juga sering bertukar...

9. Lebih suka dgr radio (sinar fm) dr menonton tv

10. Minat citer seram, tp dgn byg2 sendiri pun takut ..huhu

DIALOG DUA HANTU YANG BODOH

Tersebutlah kisah dua orang hantu. Mereka ni baru bertemu lalu mereka pun berborakla untuk mengisi masa lapang kehidupan mereka sebagai hantu. Sepanjang perbualan mereka, Hantu B ni
tak habis-habis menggigil. Lalu, Hantu A yang kehairanan ni pun bertanya,

"Apsal kau ni asyik menggigil je?"

"Oh..cara aku mati dulu teruk..aku mati dalam peti ais...sejuk!!" Jawab Hantu B sambil menggigil lagi.

"Ooo..kesian... aku dulu mati sebab heart attack." Kata Hantu A ramah.

"Kau memang sakit jantung kronik ye? Apsal ko tak gi buat operation? Kalau tak, sure kau tengah lepak-lepak ngan family kau sekarang." Balas Hantu B.

"Dah,aku dah buat dah !In fact mase aku mati tu, aku in recovery. Panjang ceritanya..." jawab Hantu A sayu.

"Ceritala sikit..Sambil-sambil lepak nih.."

"Camni..Aku syak isteri aku main kayu tiga ngan aku. So this one day, aku ingat nak perangkap la isteri aku..Aku pura-pura gi keje tapi actually aku park keta aku kat simpang…

Kabus

Image