Friday, January 16, 2009

16 Hari 16 Bab

Sepatutnya saya dah siapkan 16 bab untuk sebuah manuskrip yang saya mula tulis hujung tahun lepas. 2009, saya berazam nak siapkan sehari 1 bab. Tolak hal2 kecemasan, dlm 3 bulan dah boleh siapkan sebuab manuskrip novel dewasa. Cadangnya begitulah..
Hakikatnya saya baru siapkan 2 bab saja utk tahun ni...huhu.. Tapi kira okey la tu buat yang malas menulis macam saya ni. Walaupun rangka dah ada, nak siapkan bukannya senang. Seksa! Jenuh paksa diri untuk menulis setiap kali mengadap komputer. Tapi, setiap kali online, ada2 saja yang nak diteroka. Cerita entah ke mana... Apa2pun, saya target selewat2nya bulan Mac nanti mesti siap sebuah manuskrip.

2 comments:

Anonymous said...

Actually saya sangat ingin mengetahui bagaimana kamu mencari idea, drafkan idea kamu, seterusnya menjadi manuskrip. Kadang-kadang saya ada idea, tapi tak tahu bagaimana nak diterjemahkan dalam bentuk perkataan, kadang-kadang saya menulis, tapi tulisan itu kosong, tidak ada idea. Saya harap kamu sudi berkongsi di sini.

Terima kasih, ya.

Catatan ZZ said...

Ok..terima kasih. Atas permintaan saudara, nanti saya letakkan n3 baru berkenaan cara saya menulis dari mencari idea sehinggqalah terhasilnya sebuah buku...jenguklah blog sya dlm 2, 3 hari ni

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...