Sebalik Senyuman - Dah Jumpa


Alhamdulillah, setelah berbulan2 mencari dan hampir2 hilang dari lipatan sejarah, akhirnya aku temui juga citer Sebalik Senyuman 1 ni. Citer ni aku karang tahun 2002. Terdapat empat episode ~ Sebalik Senyuman 1 hingga 4. Semuanya pendek2 jer... sepanjang buku latihan budak sekolah. Yang 2-4 tu memang ada. Yang 1 tu yang hilang. Tu yang tak boleh nak karang & panjangkan citer ni hingga menjadi novel macam citer2 karanganku yg lain. Jenuh menyelongkar tak jumpa-jumpa. Semalam, terasa nak tarik satu beg tu yang dah lama tak digunakan. Ingatkan kosong, rupa-rupanya berisi. Berisi harta yang paling aku sayang, iaitu salah satu koleksi cerita yang aku karang~ citer yang ke 43. Bolehlah aku mula karang manuskrip. Tambah apa yang patut, ubah apa yang sesuai. Yang pasti ada unsur cinta dan misteri. Aku dah jatuh hati dgn citer2 yang sebegini.

Comments

zurie said…
yg mana satu citer nie???
nama watak utamanye siapa???
zahida zarkasi said…
heroinnya 'aku'..hero 'ariel'... nak kena tukar kot nama hero..hehe
zurie said…
huhuhu
awooooookkkkkk....wakakakaka
zahida zarkasi said…
oh tidakkkkkkkkkkk! (sowe awok!)
nora said…
tak sabar nak tungguu..
zahida zarkasi said…
ye ke nora? aik, ni yg berkobar2 nak siapkan citer ni..hehe
Mersik said…
Salamz Tanne ,

Wahh.. akhirnya.. jumpa juga. Tu la yg oang salu dok sebut2.. kalau idea tak maih, kita kenalah pergi mencarinya.. kekek Good luck. Yihaa..!
zahida zarkasi said…
Yea, betul tu! Idea tersimpan dlm buku tu...perlu karang jer kasi panjang sikit...harap2nya x malas2 lagi lepas ni..huhu
ijad said…
citer tentang senyuman ke...
zahida zarkasi said…
aah...senyuman yg membawa banyak erti

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank