Nurin

Nurin adalah manuskrip terbaru saya yang saya mula menulisnya pada penghujung 2008. Awal 2010 baru siap! Bayangkan berapa lama saya ambil masa nak siapkan manuskrip awal remaja tu. Lambat siap tu bukan kerana jalan ceritanya yang berat, tapi....sebab M. Tak sampai 100 m/s pun (1.5 spacing). Orang lain yang benar2 gigih menyiapkan manuskrip hanya ambil masa 2 minggu saja. Tapi tu orang lain. Saya tak boleh jadi orang lain. Saya jadi diri saya. Kesudahannya setahun lebih saya ambil masa nak siapkan manuskrip awal remaja. Tak berdisiplin punya pasal...huhu! Siap jer, kemudian baca 3 kali, edit apa yg patut, saya pun hantar ke penerbit. Alhamdulillah tak sampai sebulan dah dapat jawapan, manuskrip Nurin diterima. Tajuk kena ubah...pastu kena get readylah dgn sinopsis belakang buku, kata2 depan buku, biodata, penghargaan...macam yg pernah dibuat sebelum ni. Haa...satu lagi kena start melukis. Harapnya lukisan saya diterima :) Malam ni nak kena fikir tajuk yang sesuai. Ini adalah novel awal remaja saya yang ketiga selepas Alia & Kunci Dimensi.
Lepas ni saya tetap akan menulis lagi novel awal remaja kerana pasarannya boleh tahan. Nak sudahkannya pun lebih mudah berbanding novel dewasa. Alia setakat ni sudah masuk cetakan ke 4. Kunci dimensi masih cetakan pertama. Mungkin kanak2 tak minat kot sebab tajuk dia pelik sikit kot. Mungkin kanak-kanak perempuan ingat KD hanya sesuai utk dibaca oleh budak lelaki. Sebenarnya tidak. KD sesuai dibaca oleh semua golongan kanak2, termasuk dewasa :)
Sekarang ni tengah karang novel cinta dan nopen seram. Buat serentak utk penerbit yg berbeza. Harap2nya 2010 boleh siap semuanya...amin

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank