Thursday, August 14, 2008

Hari-hari Terakhir?

Adakah ini hari-hari terakhir ku di sini? Entahlah... aku sendiri tidak pasti. Harap-harap cepatlah kepastian itu aku muncul kerana aku sudah tidak sanggup lagi memikirkan spekulasi itu spekulasi ini yang jelas tiada bukti. Yang hanya dengar dari mulut orang itu orang ini. Samar-samar. Kerana ketidakpastian, aktiviti yang dirancang tidak dapat dijalankan. Bagaimana jika aku akan ke sini lagi? Itulah persoalan yang bermain di benakku.
Apakah keinginanku?
Tentulah aku ingin kembali ke kampung halaman. Aku selesa di sana. Pilihan kedua tentulah di sini juga kerana aku juga sudah selesa di sini. Janganlah ke tempat lain sudah. Banyak masalah nanti.

3 comments:

Anonymous said...

Lama tak kunjung. Dah dua lagi novel. Produktif sungguh. Paklong ucap tahniah. Kemudian, nak kemana pulak ni, kenapa?

Zahidah Zarkasi said...

Terima kasih..novel dewasa tu yg tahun lepas tapi baru terbit thn ni. Lepas raya ni berkemungkinan besar sy posting kat tempat lain. Ahad hari tu cadang nak ke rumah paklong tapi tak jadi. Lain kali kot

Anonymous said...

Takpelah paklong pun tengah sebok la ni....matangpauh dll...

Salam Lebaran 1439 Hijrah

Masih dalam mood raya kan... Ok I nak wish Selamat hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin buat rakan2 blogger semua....