Wednesday, February 13, 2013

Apabila Jemaah Nazir Kata Nak Datang

Minggu lepas, pihak sekolah mendapat berita kedatangan jemaah nazir dari KPM untuk pemeriksaan penuh kat sekolah dari 18 hingga 22 Februari. Minggu depan! Maka mesyuarat tergempar pun diadakan. Semua guru mulai sibuk mengemaskini fail selepas selesai cuti tahun baru cina. Ada jugak yang tak lena tidur dan tak lalu makan. Begitulah penangan jemaah nazir.

Aku pun bukan main sibuk kemaskini fail. Harap-harap lengkap la. Tapi debaran aku tak sama dengan debaran cikgu2 lain. Sebabnya aku dah start cuti minggu depan. Selamatlah aku dari diobserve pihak nazir. Huhu... bukan senang oi nak mengajar ketika ada pihak yang sedang memantau melihat kita mengajar. Dengan suara yang terketar2 mungkin, dan gerak geri yang tak kena, lenggang-penggok pun tak menjadi dek penangan ada orang sedang duduk di satu sudut kelas memerhatikan cara kita mengajar. Kalau dorang takder, kelas boleh berjalan lancar. Tapi bila dorang ada, segalanya serba tak kena. Syukurlah aku tak ada time dorang ada... tuah anak..hehe

PPM aku dah la baru. Dia PPM Pend Khas dulu so tak berapa nak reti lagi dengan tugas sebagai PPM prasekolah. Kepada dia aku dah sampaikan jika ada sebarang maklumat dari jemaah nazir yang datang buat pemantauan kat kelas pra, sila maklum aku segera. Kadang2 kalau tak ada org pantau, kita tak tau apa kekurangan kita, apa isi fail yang tak lengkap. 

Anyway, semoga segalanya berjalan lancar... Amin... Chaiyok Seri Permata!!!

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...