Bengkel Penyelarasan Aktiviti Prasekolah

Semalam, tepat jam 2.45 petang, aku menghadiri bengkel pertama untuk prasekolah bagi tahun 2013 ini. Sebenarnya bukan bengkel pun tapi lebih kepada taklimat mengenai aktiviti2 prasekolah yang dikeluarkan oleh JPN Perak. 

Sengaja aku keluar dari rumah jam 2.25 petang dan tiba 5 minit lebih awal. Sebabnya, aku terpaksa ambil masa untuk menapak dari tempat parkir ke dewan PPD. Perutku sudah memboyot, maklumlah dah masuk 36 minggu. Maknanya dah 9 bulan. Fuh, penat gila berjalan tu. Slow2 dan pelan2. Harap tak ada lagi sebarang bengkel atau taklimat sehingga ku bersalin dijangka awal Mac nanti. Aku dah tak larat. 

Di dewan, aku bertemu dengan member2 lama satu maktab yang tinggal beberapa orang jer. 5 perempuan dan 4 lelaki jer kalau tak silap. Aku duduk sebelah Rosnida. Di belakang aku pulak Suhaila dan Rosmiati. Rupanya member aku Sue pun mengandung anak ke2. Dah 5 bulan dan dijangka bersalin bulan Mei. Sempat lagi aku tanya pengalaman bersalin anak pertama. Katanya memang sakit tapi tak ada apa-apa. Aku tanya tak takut ke nak bersalin anak ke2 sebab dah ada pengalaman, dia senyum je dan relax. Tabik spring aku kat dia.

Janji Melayu 2.45 petang jadi 3.30 petang. Huhu... penat menunggu dgn ekonnya yang tak sejuk. Salah pilih tempat :(

En. Khairam membentangkan aktiviti2 yang akan dijalankan sepanjang 2013. Antaranya program mento menti. Seorang mento akan dilantik dari kalangan guru pra untuk membimbing 15 menti dalam penguasaan Bahasa Inggeris. Sebulan kena 4 jam. Adusss....lomah den bab2 gini. Tambah2 kalau dibuat hari Sabtu. Tak larat woi. 

Yang lain2 macam yang tahun2 lepas jugak. Graviti area, karnival pra, guru inovasi, pertandingan gerak tari 1 malaysia dll yg aku tak berapa nak beri fokus sangat. Pemantauan pun ada. 

Jam 5.15 petang taklimat selesai. Sebelum balik aku sempat ambik buku Rancangan Pelajaran Tahunan dan beberapa modul. Tak sempat makan dah coz pinggang sakit duduk lama. Aku pun terus balik.

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA