Sunday, May 17, 2015

NOTIS DARI DBKL

Entah apa-apa.
Tup tup aku terima surat notis dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.
Tarikh surat 30 April 2015. Tarikh kesalahan 5 Jun 2008 (????).
Kesalahan meletak kenderaan di Jalan Pudu. Gilosss! Aku tak pernah drive ke Jalan Pudu.
Masa tu aku masih study kat Maktab Ipoh. Kehadiran 100%. Tak boleh excuse. Kereta ada dengan aku. Tak pernah bagi sapa2 pinjam.

DBKL tak der duit sangat dah ke? Aku call talian hotline. Lepas tu pekerja yang jawab panggilan aku tu bagi no fon lain. Konon urusan saman kena call no yang diberi. Banyak kali call tapi tak berangkat. Apa ke jadah???

Kalau aku bayar 1-15 hari dari tarikh surat jumlahnya RM15. Kalau 15-30 hari naik ke RM50. Lebih dari 30 hari kena bayar RM100. Tunggu surat sama. Gila ke apa!!

Haiyyaa.... terpaksa aku hantar surat guna pos laju pulak. Hampeh DBKL.

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...