Salam Selasa

*Laptop*
Lama saya tak online sebab laptop buat hal. Tension! Dah hantar kedai utk dibaiki tapi macam tu juga. Bukan setakat tak boleh online, nak menaip pun dah tak boleh. Sekejap2 okey sekejap2 ko. Saat inilah ilham datang mencurah2. So, terpaksalah aku kembali ke zaman dulu, coretkan atas buku.

*Hari Anugerah*
Hari ni hari anugerah kat sekolah. Hari yang ditunggu2 oleh setiap murid terutama yg menerima byk hadiah. Dulu2 zaman budak2, hari buka sekolah dan hari anugerah adalah hari yg ditunggu2. Tapi dulu dipanggil Hari Ucapan dan Penyampaian Hadiah. Masa dengar ceramah dari GB, YDP PIBG dan jemputan khas adalah masa yg paling bosan. Kemuncaknya ialah persembahan murid dan penerimaan anugerah.
Sekarang baru ku tahu seksanya nak buat persiapan bg memastikan semua acara berjalan dengan lancar. Tugasku kali ini ialah memberi hadiah. Penat la juga coz hadiah banyak sangat da... Yang kelakarnya masa cabutan bertuah. Tak sangka nombor aku naik. So, aku serah hadiah pada wakil yang memberi hadiah tu dan dia serah balik pada aku. So, aku dapat balik semula hadiah. Berbaloi la juga...

*Melaka*
Sabtu lepas, aku mengikuti rombongan ke Melaka. Sudah lama aku tak menjejakkan kaki ke bandar bersejarah ini. Ironinya kali pertama aku ke Melaka kerana mengikut rombongan sekolah, dan kali ke2 perkara yang sama berulang. Kami melawat tempat bersejarah seperti A Famosa, Muzium2, Perigi Hang Tuah juga Taman Mini Malaysia. Sempat juga kami naik menara Taming Sari. Dari situ boleh lihat bandar Melaka. Gambar belum sempat aku nak upload. Tungguuu. On the way balik, sempat lagi singgah di Nilai 3. Tak sangka di situ aku bertemu dengan budak2 dr kg.ku yg mengikuti rombongan sekolah juga.

*Manuskrip*
Cadang nak siapkan manuskrip novel awal remaja sebelum hujung tahun ni. Tapi laptop pulak buat hal, so tak pasti bila boleh siap. Baru 1/4. Saat ini juga aku masih menunggu berita tentang manuskripku yang masih dalam penilaian dengan genre seram+ misteri+ persahabatan+ percintaan. Novel cinta juga baru siap 1/4 saja.

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank