Thursday, August 12, 2010

Rice Cooker


gambar sekdar hiasan


Salam buat semua...

Masa kat kelas pagi tadi, kawan ada tanya, 'kenapa tak beli rice cooker?' Jadi, bila nak ke pasar ramadan, hanya beli lauk dan kuih sahaja. Sebelum tu aku dok merungut sebab tak lalu bersahur dengan biskut jer. Baru hari pertama aku dah rasa tak lepas nak telan, inikan pula 30 hari? Kalau makan nasi dengan telur masin sekurang-kurangnya, kan berselera sikit masa bersahur tu. Sebenarnya sebelum ni aku dah terfikir nak beli rice cooker. Tapi aku takut, karang hari-hari aku makan nasi. Bukankah aku nak diet??? Hmm...tadi masa kat The Store aku sempat la timbang berat pakai duit dua puluh sen tu. Ya ampun, lagi aku diet lagi badan aku naik!!! Salah diet agaknya. So, drpd tahan tak makan nasi tapi berat naik juga, biarlah aku makan nasi hari2. Kalau badan naik pun tak kisah.

So, balik aje dari sekolah aku pun terus ke The Store. Aku beli periuk nasi yg saiz paling kecil jenama Global yg tak glemer tu. Janji boleh guna. Aku juga sempat beli beras 5kg dan telur masin 4 biji. Persediaan berbuka puasa dan bersahur.

Lepas Solat Asar, terus ke gerai beli lauk. Ambil dua ketul ikan pari masak asam dan sambal petai+sotong, kena RM7.60. Erk.... Terasa mahal la pulak. Ikan pari kecil ajer. Ntahlah, sebenarnya aku tak berapa pasti harga kan pari di pasaran. Agaknya memang mahal kot. Anyway, esok aku akan cuba lauk-pauk kat gerai lain pulak :)

p/s : nasi putih + telur masin...aku rasa dua pinggan nasi boleh habis (nafsu ketika lapar...huhu)


No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...