Kisah Terlebih Berat

Semalam, ke klinik desa untuk check macam biasa. Darah tinggi okey, Alhamdulillah. Berat... aduh terlebih pulak. Patutnya naik setengah kilo jer. Tapi berat aku naik sampai 2.5kg. Berganda2 tu. So misi pesan jaga makan. Camner nak jaga perut asyik lapar? huhu... Kalau tak makan, kesian pulak baby dalam perut ni. Dah la semakin aktif sekarang. Asyik bergerak2 jer. Hmm... apap2pun cakap misi betul. Aku kena jaga makan. Bukan anak yg nak makan, tapi ibu yang terlebih melantak. Haiya! Nasi lemak sarapan pagi dah memang wajib plus kuih-muih tiga ketul. Tengah hari makan lagi, tak nasi makan roti gardenia dengan ais krim. Petang makan lagi. Makan... makan... makan... sampai berat naik mendadak. Dah mencecah 71 kg sekarang. Perut makin besar. Tangan kaki dah bengkak2. Dugaan....

Semalam jugak aku kena cucuk kat lengan. Cucuk nak masuk vaksin elak kancing gigi bila bersalin nanti. Seriau dengar. Misi cakap cucuk ni menyebabkan tangan sakit dalam 2-3 hari. Memang betul pun. Sampai sekarang kau masih rasa sakit dan lenguh2. Sebelum bersalin, sekali lagi kena cucuk :( Sekarang pun dah rasa lemau. Huhu... Tak per demi baby tersayang. 

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA