Berakhirnya Majlis Anugerah Cemerlang

Setiap tahun, Majlis Anugerah Cemerlang pasti akan diadakan oleh setiap sekolah. Zaman aku sekolah dulu, bukan nama ni yang dipanggil tapi Hari Ucapan & Penyampaian Hadiah. Hari ni memang hari istimewa dan ditunggu2 tambah2 lagi bila nama tersenarai sebagai penerima hadiah. Seronok sangat menantikan MAC. Zaman kanak-kanak sudah berlalu. Sekarang, aku bukan lagi murid tapi seorang guru yang bertugas untuk melancarkan perjalanan MAC. Kerja memang banyak. Tahun lepas aku sebagai setiausaha. Tahun ni Alhamdulillah aku dah lepaskan jawatan tu. Kali ni aku pegang jawatan sebagai Bendahari & AJK Pendaftaran serta AJK Persembahan. 

MAC kali ni sedikit berbeza dr tahun2 lepas. Biasanya sebelum ni sekolah aku akan mengadakan MAC pada sebelah petang. Kali ni tukar pulak buat sebelah pagi. Konon nak mula pukul 9 pagi tapi biasalah janji melayu lewat setengah jam baru MAC bermula. Sekolah aku ni kecik, murid tak sampai 100. Pendaftaran pun dalam 70 orang termasuk guru dan staf. Pendaftaran diadakan bagi memilih sesiapa yang terkena nombor bertuah. 10 orang terpilih untuk dapat hadiah nombor bertuah. Tahun ni aku tak bertuah nampaknya. Hehe...

Ada sekit lagi perbezaan iaitu persembahan pra. Tahun ni aku tak buat persembahan pra mcm tahun2 lepas. Sebabnya kesuntukan waktu dan ketidaklaratan. Haha..ada ke bahasa ni? Aku tengah berbadan 2 so rasa malas jer nak latih budak pra buat persembahan. Dan masa MAC berlangsung tadi, aku pulak rasa menyesal sebab tak buat persembahan pra. Memang rasa ada kekurangan. Huhu... next year aku jamin akan buat persembahan pra terhebat. Hehe... 

Cikgu2 seperti biasa akan pakai baju yang corak sama. Kali ni batik kaler hijau. Pun aku tak join sebabnya kain tu tak sesuai nak buat baju ibu hamil atau jubah. Sudahnya aku sorang jer pakai baju biasa - jubah purple yang dibeli 4 tahun lalu dan dipakai berulang kali sejak berbadan 2 ni. 

Kali ni jugak aku teramat malas untuk merakam gambar kenangan. Sudahnya tak adalah kenangan tahun ni :(










Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA