Ganti Dekoder

Kisahnya bermula Ahad malam hari tu. Sampai dr kg dlm jam 12 lebih. Tengah malam coz bertolak dr kg pun dah malam, lepas Isyak. Sampai rumah mcm biasalah, pasang la suis tv + astro. Tiba2 terhidu bau hangus, benda terbakar. Ingatkan extension problem. Rupa2nya bau hangus tu dr dekorder astro. Nombor stand by tu tak naik pun.
Ptg esoknya baru sempat kol astro buat aduan. Dia bagi la nombkr report bagai. Katanya technician akan kol dlm 24jam. Esoknya seharian menunggu. Tak de pun kol dr technician. Rabu pagi, kol lagi astro. Dia pun bagi no tel technician. Kol2 tak dapat pulak. Grrrr...
Petang tu dalam 2.30 pm, technician kol kata nak dtg dlm 10 minit akan sampai. Tunggu punya tunggu dekat sejam baru sampai. Haiyya manyak susah betul.
Technician bagitau la kalau piring astro atas atap nun atau dekorder yg rosak, percuma je gantiannya. Tali kalau kabel yg rosak kena bayar. Aku dah standby nak kol astro, nak tya betul ke. Dorang pun cek la. Mmg sah dekorder yg rosak. Dpt la dekorder baru yg terbaru yg ada astro ondemand tu. Tapi tak reti guna 😂😂😂
Suami pun senyum. Dpt tgk bola pagi ni. Liverpool lawan apa ntah.

P/s : Best jugak hidup 2 hari tanpa astro 😬😬😬

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA