Friday, June 22, 2007

Kalung...novel sulung bersama KarnaDya...

Novel Remaja/Dewasa (KarnaDya Thriller):
Kalung - Zahida Zarkasi


Kenapa aku dipulaukan hanya kerana aku menyebelahi dia?
Kenapa aku dihina hanya kerana aku mempercayai dia?
Kenapa aku dibenci hanya kerana aku mencintai dia?
Sampai bilakah semua dugaan ini akan berhenti?
Sehingga saat maut menjemputnyakah?
Sedangkan kebahagiaan itu hanya dia yang memilikinya...

Gila! Sakitnya hati dilabel sebagai perempuan gila.
Gilakah aku kerana sanggup mengorbankan segalanya demi dia?
Sampai bilakah kegilaan ini akan berhenti?
Sampai bilakah aku mampu bertahan dengan semua ini?

Sehari? Seminggu? Sebulan? Setahun?
Sedangkan dia makin menjauh...
Tanpa sebarang berita...
Perginya pada hari yang sama saat aku kehilangan kalung...
Hadiah pemberiannya....


Inilah sinopsis kalung... novel pertama saya bersama KarnaDya dan novel ke3 secara peribadi selepas novel Mawar Cinta dan Kembara Cinta. Kalau korang perasan, terdapat banyak soalan dalam sinopsis ni kan. So kalau korang semua nak dapatkan jawapan, kenalah beli kalung.
Kalau korang rasa was-was nak beli, korang bacalah prolognya dulu. Ada saya sertakan prolog di bawah. Kalau korang dah baca prolog, korang pasti akan tertanya-tanya, adakah 'dia' masih hidup atau sebenarnya sudah mati. 'Aku' mendakwa 'dia' masih hidup sedangkan 'Pak Mat' dan seluruh orang kampung mendakwa 'dia' sudah mati. 'Dia' adalah hero... nak tahu apa yang berlaku pada 'dia' kenalah baca...

Tahniah Zahida!
Kak Aina sempat baca Kalung! Kalung bukan merupakan novel cinta, tetapi sebuah cerita yang berunsur thriller. Penuh dengan detik-detik saspen. Pelbagai peristiwa trajis, misteri dan menyedihkan sentiasa menimpa watak utama, Nia. Lepas satu, satu... orang kesayangan pergi tanpa diduga. Soalnya, ada apa yang sedang berlaku di Kampung Jerai Tua... Novel ini akan membuat anda mahu menyelak setiap muka surat dari mula hingga akhir, untuk mencari jawapan kepada soalan-soalan yang berada di fikiran. Memang mendebarkan! Syabas Zahida!

Aina Emir (Penulis Bunga-bunga Kemboja, Aura Cinta dll)



p/s: Tahniah juga kepada Oshun, K'dewi, d'Lynn dan ZN Isa kerana novel remaja mereka sudah diterbitkan.

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...