Thursday, November 27, 2008

Salam Khamis

Rindu pada blog dan teman-teman blog. Hanya sesekali saja boleh singgah dan meninjau blog. Tak boleh jengah seperti selalu. Bukan kerana kesibukan tapi kerana keadaan tidak mengizinkan. Cuti panjang kali ini aku tidak perlu menghadiri kursus interaksi di institut perguruan lagi kerana segala2nya sudah selesai sejak September yang lalu. Jadi, cuti panjang kali ini aku berpeluang untuk bersama keluarga tercinta di kampung. Bila berada bersama keluarga dan sanak saudara, hobi melayari internet terpaksa dilupakan seketika. Online sekali sekala hanya untuk memeriksa email sahaja.
Menulis pun tidak berkesempatan. Konon hendak menyiapkan satu manuskrip selewat2nya hujung bulan ini. Berkemungkinan aku tidak akan berjaya mencapai sasaran, tetapi aku tetap akan mencuba. Mood datanglah segera!
Cuti kali ini aku belum sempat berjalan-jalan. Hanya duduk di rumah dan sekali sekala keluar ke pekan Kroh dan pekan Baling. Oh ye, petang Selasa lepas sempat ke Penang untuk menghantar 2 ibu saudara yang akan menunaikan haji. Sekadar ke Bayan Lepas, tidak sempat bersiar-siar kerana hujan turun tak berhenti.
Sabtu dan Ahad asyik makan nasi minyak. Kenduri sana sini. Insya Allah hujung bulan depan akan berlangsung kenduri kahwin di rumah. Sekarang sibuk buat persiapan. Tak lama lagi aku akan mendapat adik ipar yang pertama. Orang dekat saja.
Manuskrip aku sudah diterima... alhamdulillah. Bila akan terbit, aku pun tak pasti lagi. Aku kena berusaha untuk menyiapkan beberapa manuskrip yang tertangguh kerana buat masa sekarang memang belum ada manuskrip yg sudah siap. Aku tidak mahu mengambil masa terlalu lama untuk satu2 karyaku diterbitkan.







2 comments:

pionopis said...

sampai juga zz ke melaka yer...sy belum berkesempatan lg.rasanya nak pegi tapi byk kenduri kendara kat sini...nak adjust kerja lagi...mmmm..pening...sy tengok dlm byk2 foto melaka tu posing yg kat bwh sekali tu menarik skit...(hahahahaa...):-)

Catatan ZZ said...

hmm..entah bila nak sampai lagi..dr tempat sy ni nak ke melaka bukannya dekat. gambar bwh tu saya kat muzium islam..dah lama tak tengok tangga mcm tu, so ambil kesempatan berposing kejap sbg kenang2an

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...