Pesta Buku Kembali Lagi

Semalam, bermulalah Pesta Buku Antarabangsa di PWTC untuk kali ke berapa, ntah aku pun tak ingat. Berhimpunlah penerbit-penerbit buku serata Malaysia bagi menjual hasil produk. Tersenyumlah mereka dengan hasil jualan yang pastinya masyuk. Turut berkongsi gembira pastinya para penulis yang sudah lama merancang untuk berhimpun setahun sekali di pesta buku bagi bertemu para peminat dan rakan seangkatan. Sesaklah PWTC dengan kehadiran para pengunjung. 

Tahun ni aku tak merancang untuk pergi. Tahun lepas memang aku merancang nak pergi tapi tak jadi. Tahun ni bukan tak der keinginan nak pergi, tapi ongkos membataskan di samping mood pun tak ada nak ke sana. Maklumlah tiada buah tangan terbaru. Setakat untuk berngeteh dengan teman seperjuangan, lain kalilah rasanya. Aku dalam kesibukan untuk masuk rumah baru yang tentunya fulus amat diperlukan. Grill & awning, lampu & wiring...hmmm...buat yang asas pun dah kena beribu. Belum lagi kos langsir, kabinet dapur, upah sewa lori, dll.

Mengimbas kembali kenangan di pesta buku. Aku tak pasti sejak bila aku join pesta buku ni. Kalau tak silap 2006/2005 1st time aku kunjungi PWTC. Masa tu novel pertama aku Mawar Cinta baru diterbitkan. Aku just gi ngintai jer dari jauh. Rasa bangga sangat bila tengok novel dipamerkan untuk jualan. Lepas tu tiap2 tahun aku pergi sebagai pembeli dan penulis untuk tandatangan autograph. Novel kanak2 aku Alia la paling banyak aku sain kalau tak silap tahun 2009. 

Kenangan terindah. Masa pesta buku nilah kita boleh beli buku dengan harga diskaun gila2. Kalau majalah pulak, kita boleh dapatkan majalah terbitan dulu2 yg kita tak sempat nak beli. Memang tak rugi membeli masa pesta buku. Tak tahannya makhluk terlalu ramai. Bersesak-sesak!!!


Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank