Salam Aidiladha

Esok rayanya tapi saja ucap awal2. Oang lain dah berbondong2 balik kampung, tapi aku masih di sini. Kejap lagi baru bertolak balik lepas selesai semua kerja. Lagipun, kampung halaman dekat jer. Tak sampai 2 jam, dah sampai. Hehe... Kalau jauh tu lain la. Memang teruja time nak balik kampung.

Cerita pasal raya haji ni... hmm kemeriahannya tak sama dengan sambutan raya puasa. Entah kenapa tak tau. Kalau raya puasa, bukan main lagi sambutannya. Kalau raya haji, sepi macam tu jer. Tak der la sibuk nak menempah biskut bagai. Sangat berbeza nak dibandingkan dengan raya puasa. Tetamu pun tak ramai yang datang bertandang. Bukan tak ramai, kadang2 tu tak ada langsung. Huhu... sudahnya makan sendirilah menu yang disediakan.

Baju raya pun tak disediakan. Just pakai apa yang ada. Tambah bila berbadan dua ni. Tak banyak pilihan. Jadi aku pakai la uniform yang memang dah beli awal-awal tu. Kat sekolah dah pakai, kat kampung halaman belum lagi. Haha...orang belum tengok jadi kalau aku pakai pun orang tak perasan. Haha...gilos!

Faktor usia pun memainkan peranan. Aku bukan kanak-kanak lagi. Dah melangkah ke alam dewasa. Tu yang time raya dah tak rasa apa-apa. Hanya kanak-kanak sahaja yang merasai keseronokan. Kita orang tua ni dok macam tu jugak. 

Okeylah... selamat menyambut hari raya aidiladha buat seluruh umat Islam..

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA