Skrin Monitor Rosak :(

Dah seminggu tak menulis gara2 skrin monitorku yg berjenama Samsung rosak. Tak pasti punca kerosakan. Tengah online last week tiba2 skrin terpadam sendiri. Jadi gelap. Mulanya ingatkan blackout. Tapi tengok tv dan kipas terpasang elok jer. Cahaya kat CPU pun berkelip2, tandanya elektrik masih berjalan. So aku pn check la wayar...godek2 skrin...tapi monitor tak nak on jugak. Hari Satu lepas terus hantar ke kedai tempat aku beli skrin tu Jun yang lalu. Kiranya baru 3 bulan aku guna PC. Zaman sekarang org dah tak guna PC, org guna laptop. Tapi tu la gatal tangan pergi beli PC. Biasanya PC kan tahan lasak berbanding lappy yang jangka hayatnya dlm 3 thn jer. Rupa2nya PC zaman sekarang dah tak mcm PC zaman dulu, mudah rosak. Yang dulu susah sikit.

Kedai pulak buat urusan dengan kilang pengeluar skrin tu coz skrin aku tu masih dalam waranty. Baru 6 bulan pakai. Waranty setahun kalau tak silap. So tauke kedai tu cakap ambil masa jugak nak setel. Dalam 2 minggu. Huhu... 2 minggu la jawabnya aku kena menunggu untuk sambung manuskrip. Dah la idea tengah mencurah2 sekarang. Bersabarlah jawabnya :(

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA