Saturday, September 15, 2007

Rajin Menulis

Selesai bersahur, buka komputer.. konon nak sambung cerita yang tertangguh. Sekarang sdg siapkan 1 novel (1 novel dah siap dan bersedia untuk dihantar), nopen, beberapa buah cerita pendek... tapi arghhh!!!! Tak boleh nak tumpu perhatian terutama bila ada kat kampung dan semua adik2 berkumpul...

Aku memang yang jenis slow bila menulis. Nak siapkan satu2 novel tu memakan masa setahun. Setakat ni belum pernah lagi aku siapkan sesebuah novel kurang masa setahun. Konon tahun ni berazam nak siapkan manuskrip sekurang2nya tiga. Tapi... arghhh!!! satu pun belum siap. Yang dah siap tu aku mula menulis kalau tak silap sejak dua tahun yang lalu. Entahlah.... Sebelum menulis aku kena perah otak dulu.

Nak tau seseorang penulis tu rajin menulis ke tak, tengoklah blog mereka. Kalau selalu masukkan N3 tu conform mereka rajin menulis. Aku? Sebulan nak bertukar satu N3 pun belum tentu....

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...