Saturday, September 29, 2012

Nostalgia : Artis Pertama



Mira Edora

Nama tercipta
Kata bicara terukir mesra
Inginku sunting bunga di taman
Untukku hiasi mahligai cinta

Inginku hampiri

Hatimu yang sunyi
Kasihku... sayangku...

Oh Mira Edora (2X)

Oh... Oh...

Mira Edora

Kaulah segalanya...
Padamu diriku ada kekosongan
Inginku temui dirimu sayang

Agar terubatlah rindu hatiku

Inginku selami
Malammu yang sepi
Kasihku... sayangku...

Oh Mira Edora


Penyanyi : Kump. Wicitra



Teringat pulak lagu Mira Edora yang popular awal 90-an. Masa ni aku baru melangkah ke alam remaja. Kegilaan pada lagu memang tak dinafikan terutama lagu slow rock. Mira Edora - selain lagu, Mira Edora jugak tajuk novel karangan Khadijah Hashim yang telah difilemkan. Watak Mira Edora dipegang oleh Julia Rais. Kisah student jatuh cinta dengan guru sendiri yang rupa-rupanya guru tu ex-pakwe mak sendiri. Memang best plot cerita ni. 

Sebenarnya ada satu lagi sebab kenapa lagu ni kekal dalam ingatan. Hmm... inilah kumpulan pertama (artis pertama) yang aku tengok live. Huhu... Masa tu kump wicitra di datang ke fun fair buat persembahan. Kebetulan pulak malam tu aku keluar ngan family ke majlis kenduri yang diadakan sebelah ngan tapak fun fair ni. Lepas makan kenduri, kami beli tiket masuk ke fun fair. Rasa best sangat masa tu... Kecik2 dulu, duduk kat dalam kampung, mana la ada hiburan. TV pun tak semua keluarga ada. Peneman setiap hari hanyalah radio. Tunggu DJ putar baru la bleh dengar lagu. Berbeza dengan sekarang. 

Jom layan kenangan lalu...

No comments:

Salam Lebaran 1439 Hijrah

Masih dalam mood raya kan... Ok I nak wish Selamat hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin buat rakan2 blogger semua....