Tuesday, October 16, 2012

Minum Air Gula

Nak kongsi sikit pengalaman minum air gula. Disebabkan faktor umur dan keturunan, aku kena minum air gula. Pertama kali terbayang dalam minda bila sebut air gula, tentulah rasanya amat manis sgt2. Sehingga kena minum sikit2. Itulah yg terbayang mula2 dlm kepalaku bila sebut air gula. Patutnya aku kena minum Isnin minggu lepas. Tapi ada meeting hari tu. Meeting yang aku jadi setiausaha jadi malas nak excuse. So aku tunda minum ke Isnin minggu depannya (semalam). So, last week aku awal2 dah appy cuti rehat. Tahun ni dah 2x ambil cuti rehat. Kira sikit la tu. Org lain dah habis. GB pun takder banyak songeh, terus jer lulus borang permohonan cuti aku tu. 

Sebelum minum air gula, misi dah pesan kena puasa start jam 10 malam sebelumnya. So Ahad tu aku makan takat jam 6. Lepas tu just minum jer. Jam 8 pagi, aku gerak ke klinik desa kati ditemani suami. Aku org ke2 sampai. Orang pertama tu baru nak buka buku. So lama jugak la aku kena tunggu dalam 20 minit. Lepas tu my turn. Misi cucuk dulu jari aku nak ambil darah. Bacaan 4.6. Okey. Lepas tu aku diberi semug air gula. Opss panas la pulak. Jadi terpaksa minum sikit2. Rasanya...hmmm manis tapi tak adalah manis seperti mana yang aku bayangkan. Selesai minum, aku balik rumah dulu. Still tak boleh makan apa-apa. Suami beli nasi lemak & kuih muih masa otw balik tu. Aku terpaksa menahan kelaparan.

2 jam kemudian, aku ke klinik lagi. Sekali lagi kena ambik darah kat jari. Kena tembak dengan jarum. Tak sakit pun. Lepas tu titik darah atas alat bacaan tu. Keluar angka 5.6. Misi kata okey, tak ada masalah. So tak payah buat temu janji dengan doktor. Alhamdulillah lega. Kalau bacaan tinggi, kena jumpa doc utk rawatan selanjutnya. Sebula lagi aku kena ke klinik desa lagi untuk check perut macam biasa. Jumpa doc pulak bulan dec... masa tu kandungan dah 7 bulan. Boleh la cek jantina kot..hehe... Dah tau jantina, bleh la beli barang sikit2 buat persiapan. 

Semoga dipermudahkan segala-galanya...Amin.

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...