Nostalgia : BFF

Kembali ke UPM lagi. Kali ni nak kongsi cerita tentang persahabatan... tentang best friend forever... BFF aku masa jadi student UPM ada 2 orang. Kami dari kursus yang sama - Bach Sains Perniagaantani. Nama BFF aku tu Nia dan Jaya. Mula-mula kenal Nia ni sebab dok masuk dewan kuliah sekali. Mulanya tak perasan kami dari kursus yg sama. Nia la yang mula2 tegur. Tanya aku dok kolej mana. Aku bgtau la aku kolej ke5. Dia pulak kolej pertama yg aku dah lupa nama kolej tu. Kolej dia dekat sikit dengan dewan kuliah. Kolej aku nun jauh ke atas. 

So dia ajak la ke kuliah sama-sama. Otw aku nak ke kuliah tu, aku singgah kat kolej dia dulu. Lepas tu kami gerak sama2 ke dewan kuliah. Masa ni Nia dah kenal Jaya. Mereka dari kelas diploma yg sama. So aku diperkenalkan dengan Jaya (gadis India). Sejak hari tu kami pun berkawan baik.

Nia orang Tawau, Sabah. Jaya pulak orang Kota Tinggi, Johor. Boleh kata ke mana saja kami pergi, kami akan bertiga. Dan kumpulan pun sama. Lagipun pensyarah menggalakkan kumpulan yg bercampur pelbagai bangsa. Jadi senanglah kami duduk dlm satu kumpulan. Antara kami, Jayalah yg paling bijak. Dia selalu berkongsi ilmu. 

Masuk semester ke2, aku kena tinggal kat luar. Rumah sewa aku kat Taman Seri Serdang. Rumah teres. Nia stay kat kolej. Jaya pun duduk luar. Flat Jaya tinggal dekat dgn rumah sewa aku. Jadi, aku mesti dgn Jaya kalau nak menuju ke dewan kuliah. Sampailah ke tahun akhir, kami bertiga tetap bersama. Ke library, ke cafe mesti bertiga. Banyak cerita dikongsi bersama.

Diam tak diam, sudah 12 tahun aku tak bertemu dengan Nia dan Jaya. Nia kini berada di institut perguruan kota kinabalu. Dia sdg belajar pendidikan untuk jadi guru tetap. Dah berkahwin dan anak nak masuk 5. Sehingga sekarang kami masih berhubung. Nia tak ada akaun FB coz katanya lebih baik dia habiskan masa urus anak2. Jaya pulak guru di Teluk Intan. Walaupun dekat, tapi kami tak pernah bersua muka lagi. Hanya tgk gambar dia kat FB. Sehingga sekarang Jaya tak pernah missed wish my b'day :)

Comments

MRS Rongoks said…
semoga persahabatan kamu bertiga berkekalan . aminn :)

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA