Sesi Fotografi 2012

Setiap hujung tahun, salah satu agenda prasekolah ialah sesi fotografi. Ia diadakan sebagai kenang-kenangan buat guru dan murid-murid prasekolah. Sesi fotografi kali ini diadakan pada 5 Okt lepas, hari Khamis. Hari tu semua budak pra datang sekolah (sesuatu yang agak luar biasa). Masing-masing teruja hendak bergambar sebab tu sanggup tak ponteng sekolah...hehehe... Kalau tidak, setiap hari tu mesti ada sorang dua yang tak datang sekolah.

Kali ni kalau tak silap, dah kali ke 5 sesi fotografi diadakan. Fotographer masih orang yang sama iaiatu Mizi Foto. Harga pun masih lebih kurang iaitu RM22 untuk sekeping gambar bersaiz 8R (siap dibingkaikan) + sekeping gambar saiz 5R dan sekeping lagi 4R. Kiranya satu set ada 3 kepng untuk gambar penuh, gambar separuh dan gambar beramai-ramai. 

Murid perempuan akan di touch up terlebih dahulu supaya gambar nampak cantik. Kemudian mereka akan disarungkan jubah beserta topi. Ketika gambar diambil, mereka akan memegang skroll. Hasilnya, memang menarik. Hmm...aku dulu2 tak ada semua ni. Sekolah tadika pun pergi tak pergi jer. Sebabnya masa tu kelas tadika aku buat kat dewan orang ramai. Tandas pulak tak ada. Kalau nak membuang hajat kena ke sungai. Huhu... laluan ke sungai sama dengan laluan aku balik, jadi biasanya aku terus lari balik..haha... Kelakar bila teringat zaman tadika aku dulu2.

Gambar dah siap. Semalam pak cik foto tu datang hantar gambar. Sebelum diagihkan pada murid2, aku scan dulu. Esok, aku akan bawak ke sekolah. Mesti teruja budak2 pra nak tengok gambar masing2. Harap semuanya berpuas hati.




Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA