Paip Air Buat Hal

Tension!!! Paip air luar pulak buat hal. Dah pulas habis tapi air tetap keluar. Bukan sikit tapi banyak. Entah bila keluar, aku pun tak perasan. Baru perasan tadi lepas balik sekolah. Kalau dah 2, 3 hari, tentu bil air aku melabung bulan ni. Grrr... tension tahap gaban. Sebelum ni paip air kat sinki dapur buat hal. Sudahnya, tiap kali nak mandi atau nak cuci kain atau nak memasak, kena buka paip ibu kat luar. Dah lapor ke tuan rumah tapi ambik masa. Pernah housemate aku lupa tutup, sudahnya bilik aku banjir. Habis rak buku dan buku aku yang bertimbun di rak paling bawah. Nak mengelap satu hal. Bukan senang. Perabot semua kena alih. Bil pun bulan2 mahal siot. Kembali ke topik paip kat luar ni, entah bila tuan rumah nak datang baiki. Aku pun belum adu lagi. Adu pasal atap bocor pun tak der tindakan lagi. Haish! Nak suruh suami tukar kepala paip pun, dia tak ada kat rumah. Hujung minggu baru balik. Terpaksalah bersusah payah dulu aku hidup tanpa air. Erk...malasnya nak ulang alik buka paip ibu kat luar tu.

Comments

firnisa said…
haha...turun tokyah, kalo pasal air mmg hot giloss...hahaha...xpa, nanti pindah umah baru paip air pon baru...hik3
baru tau perasaan tokyah lagu mana time paip bocor...tak sabar nak pindah umah baru...uwaa..

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank