Wednesday, January 2, 2013

Hari Pertama Sesi Persekolahan 2013

Hari ni adalah hari pertama sesi persekolahan bagi negeri Perak dan yang sewaktu dengannya. Alhamdulillah, berjaya bangun awal dan sediakan sarapan sebelum gerak ke sekolah jam 7.10am. 10 minit kemudian tiba di kawasan sekolah. Nampak kereta GB dah ada kat tempat parking. GK Pentadbiran sampai beberapa saat lebih awal dari aku. Kat tempat parking bawah, nampak kereta merah. Sure cikgu baru. 

Terus aku ke pejabat untuk tulis nama dan sain (sadis, sekolah aku ni masih guna sistem lama). Rupanya aku orang yang ke6 kalau tak salah tiba di sekolah. Kemudian aku cop buku rancangan mengajar aku yang aku buat dalam sistem fail untuk ditandatangan GB. 

Selesai urusan, aku pun menapak ke kelas pra yang terletak kat hujung sekali. Mengah jugakla menapak dalam keadaan aku sekarang ni. PPM dah ada termasuk 2 orang murid perempuan. Sorang budak lama, sorang budak baru yang nampak ok jer. Tak der merengek ke apa.

Aku sambut kedatangan sorang demi sorang murid. Ikut pendaftaran seramai 10 orang jer. Tapi hari pertama ni ada lagi pertambahan seramai 3 orang. Ketiganya lelaki. Aduss.. Jadi jumlah muridku 8 lelaki dan 5 perempuan. Hero2 pulak yang ramai. 

Sorang saja pelajar yang merengek. Umo 5 tahun, lelaki. Tak biasa lagi. Dah nak habis kelas, baru dia nak berkawan. 

Minggu ni dan minggu depan aku masih ada PPM. Lepas tu tak tau apa citer coz PPM ku aku berpindah ke KL. Aku harap time ni budak2 pra dah memahami peraturan dan tak buat hal lagi... Amin. Kalu tak, jenuh jugak aku nak handle dalam keadaan aku mcm ni. Tak terkejar!

Harap esok semua murid ok...

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...