Tuesday, January 1, 2013

Selamat Tahun Baru 2013

Assalam buat pengunjung teratak hamba... cewah! Terima kasih kerana sudi singgah dan membaca apa yang tercatat di sini. Sbut saja tahun baru pasti semua orang (tak la semua) akan memasang azam baru atau sambung azam tahun lepas yg belum tercapai lagi. Awal-awal tahun ni kita biasanya bersmangat untuk merangka azam dan seterusnya berusaha untuk mencapainya.. tak gitu. 

Aku pun tak dapat lari dari merangka azam baru 2013. Tak nak lah yang susah-susah yang sukar untuk dicapai contohnya di penghujung 2013 ni duit dalam akaun aku mesti ada sejuta. Konpem tak tercapai punya. Haha... juta rupiah boleh la. 

Azam pertamaku... untuk menjadi ibu yang dapat mendidik anak dengan baik. Cewah! Sebelum ni jadi ibu kepada anak-anak murid jer. But this year aku akan jadi ibu pada anak sendiiri. Terujanya walaupun dalam debar. 

Azam keduaku... Harap dapat kembali ke berat idealku iaitu 58kg. Sekarang berat dah mencecah 76kg! Mak ai, mampukah aku turunkan berat badan sebanyak 20kg selama 6 bulan? Yakin boleh! Pasti boleh! Skurang-kurangnya ujung tahun 2013 nanti berat aku bawah 60kg dah... Amin. Kalau tidak, baju satu almari tu terpaksalah aku lelong dah tempah baju baru pulak. Huhu...membazir jer kan. Baik aku diet.

Azam ketiga... nak menjejakkan kaki ke luar negara. Huhu... Kesian kan, umur dah sebegini belum lagi melihat negara orang. Hanya setakat ke sempadan je Thailand jer. Aku verangan nak ke Beijing hujung tahun ni. Time musim sejuk. Kalau dapat pegang salji lagi best! Kalau tak mampu, setakat ke Indonesia pun jadilah. Harap2 plan menjadi la.

Azam keempat... dapat menyiapkan at least 2 manuskrip dewasa dan 2 manuskrip kanak-kanak. Siapkan manuskrip jer. Terbit belum tentu. Hantar tahun ni, biasanya next year baru diterbitkan. Aku perlukan banyak masa bagi mneyiapkan manuskrip coz aku menulis ikut mood dan ikut masa lapang yang ada. Menulis hanya sebahagian daripada hobiku. 

Azam kelima... tentulah aku mahu menjadi insan yang baik berbanding tahun2 sebelumnya. Baik sebagai hambaNya, baik kepada suami, baik kepada mak, keluarga, saudara mara, rakan setugas dan murid-murid...

Cukuplah 5 azam. Buat banyak azam pun kalau tak tercapai nak buat apa kan. 5 ni pun dah agak berat jugak nak capai kalau tak berusaha keras. Terutama azam ke2 tu. Hehe...

Korang ada azam? Kongsi2lah :)

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...