Saturday, January 5, 2013

Lapan Bulan Sudah

Kandunganku sudah masuk 8 bulan. Diam tak diam aku sudah mengandung selama 32 minggu. Due date semakin menghampiri. Awal bulan Mac. Rasa hati bercampur-baur. Teruja menyambut orang baru, debar hendak merasai kesakitan bersalin dan mcm2 lagi...

Berat daripada 62kg kini sudah hampir mencecah 80kg! Dengan berat macam ni, memang rasa mencabar sangat. Rasa penat, termengah-mengah, semput, tak larat...semua ada. Nak tidur dah tak selesa. Kejap mengereng ke kiri, kejap ke kanan. Kalau duduk, nak bangun pulak susah. Kena duduk atas kerusi atau sofa baru senang bangun. Bila dah duduk lama, nak bangun tu kena berhenti kejap...baru boleh melangkah. Kalau dudk dalam kereta lama2, pinggang rasa sakit. Jadi tak selesa. Kejap mengalih ke kiri, kejap ke kanan, mengurangkan kesakitan.

Soal makan, tak usah cakap. Makan punya la banyak. Berbeza kalau tak mengandung. Kejap2 lapar. Kalau dulu makan pagi dan petang jer. Sekarang 6x sehari pun tak kenyang2 selagi tak tidur.

Aku cadang nak ambil cuti 2 minggu lebih awal. 18 Feb ni aku akan start cuti. Aku dah tak larat nak menapak di sekolah lagi. Bila mengajar, suara dah semput, termengah-mengah. Bila mengaji pun sama.

Dalam keadaan sekarang aku harus banyak bersabar sambil bermuhasabah diri, kenang balik beginilah mak kandung aku dulu...

p/s : LCD screen monitor samsung aku dah ok setelah sebulan bertapa di kedai

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...