Thursday, January 10, 2013

Kisah Penjual Produk

Bukan produk kurus... bukan pakaian... aku nak story kisah penjual buku yang datang ke sekolah pagi tadi. Ada 2 orang yang datang. Awek2 cun yg petah berbicara, sesuai dengan pekerjaannya mempromosikan buku bahasa Inggeris untuk kanak-kanak. Tau aje aku tengah menunggu kelahiran baby pertama, dia apa lagi terus promosi buku yang hemdak dijual, siap boleh buat ansuran lagi. Sebenarnya masa pesta buku 2,3 tahun lepas, aku dah pernah ditarik tangan dan diceramah pasal produk yang sama. Memanglah buku tu amat berguna buat aku bakal ibu dan sebagai guru prasekolah.

Nak beli guna duit pra, perkapita yang dapat tak cukup pulak. Sebab jumlah murid yang sikit. Nak beli sendiri, hmmm... nak sambut baby ni nak kena guna duit banyak. Biarlah aku dahulukan yang penting dulu. Buku tu bila2 pun boleh beli bila ekonomi dah stabil. Sebagai jurujual biasalah mereka takkan berhenti promosi selagi hasrat tak tercapai. Aku pulak tekadkan hati agar tak berubah pendirian...hehe... dan akhirnya aku berjaya dgn alasan nak balik bincang dgn suami dulu. Jurujual pun macam dah biasa dengan alasan aku tu.

Hak membeli hak aku jadi mereka tak boleh memaksa. Alhamdulillah aku tidak tergugat kali ni. Maklumlah harga produk yang dijual bukannya murah cecah ribuan ringgit. Kalau setakat bawah RM50, aku akan beli kot atas dasar kesian...huhu...

No comments:

Teluk Senangin vs Teluk Batik

Teringin nak ke Teluk Senangin dr dulu lagi. Selalu dengar cerita keseronokan pengunjung ke Teluk Senangin. Lagipun tak jauh sangat dr rumah...