Tuesday, January 22, 2013

PPM Baru

Hari ni PPM baru masuk... I mean start keje. Last week dia dah datang untuk lapor diri. PPM dari sebuah sekolah di Klang. Sebelum ni dia pembantu kelas Pendidikan Khas. Sekarang tukar jadi Pembantu Pengurusan Murid (PPM) pulak. Tugasnya membantu guru prasekolah. Memandangkan beliau belum biasa dengan tugas barunya, jadi aku terpaksalah jadi mentor dulu. Bagitahu apa tugas dia. 

Sebelum ni, dekat seminggu jugak aku terpaksa handle budak pra lepas PPM lama aku berpindah ke KL. Handle budak pra bukan masalah besar. Yang tak laratnya nak mengurus kelas. Kena pastikan kelas sentiasa bersih termasuk tandas. Dalam keadaan skrg yg tengah sarat mengandung ni memang tak larat sangat2. Tambah2 berat badan makin naik. Dah 78.8 kg masa timbang semalam. Dan kaki pun ada masalah bengkak sebab berdiri/berjalan lama kata nurse.

Apa-apapun rasa bersyukur sangat sebab PPM dah masuk kerja. Kuranglah sikit beban aku. Tapi dalam tempoh tiga minggu ni aku kena train dia betul2. Terutama bab kewangan. Bab nak order barang2 pra. Sebab dia memang tak tahu langsung. Aku pulak dah nak start cuti 18 Feb nanti. Cikgu yang akan ganti tempat aku tu pun memang tak tahu apa-apa pasal pengurusan pra. Nasib baik budak pra tak ramai. Kalau tak, pening jugak dibuatnya.

Sekarang budak pra makan di kantin. Bulan dua nanti PPM akan start memasak. Makan kat kantin tak puas, tak boleh nak tambah. Tapi kalau makan kat pra, boleh tambah :) Tentu budak pra suka. Tambah2 PPM baru. Tentu rasa masakan pun ada kelainan berbanding PPM yang dulu.

Harap2 kerjasama aku dan PPM berjalan lancar dalam memajukan kelas pra kesayanganku.

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...