Kisah di Pejabat Pos

Hari ni sempat ke pejabat pos untuk beli wang pos. Dah lama tak berurusan di pejabat pos. Termasukla urusan pembelian wang pos. Teringat dulu-dulu. Rajin bebeno aku ke pejabat pos. Masa tu tinggal kat kampung. Aku beli wang pos sebab nak beli borang kerja kosong, nak langgan majalah dan macam-macam lagilah. Kalau beli banyak, penat la jugak nak nulis nama pembayar dan maklumat pengirim. Lenguh jari jemari ni.

Rupanya ramai jugak pengunjung kat pejabat pos ni. Ingatkan bila segala urusan boleh diselesaikan secara online, pejabat pos akan sunyi sepi, melainkan urusan penghantaran bungkusan. Rupanya ada lagi urusan-urusan lain yang memerlukan khidmat pejabat pos. Kebanyakannya nak renew insurans dan roadtax. Tak nampak pun yang nak bayar bil. Mungkin semua dah guna internet. Hari ni ramai jugak yang pegang buku biru - ting!. Yup, buku akaun ASB. Rupanya hari ni dah boleh semak bonus/dividen untuk ASN, ASB, ASW dll AS.

p/s : esok bermula sesi persekolahan 2012. harap tak ada murid yg buat perangai..huhu

Comments

Popular posts from this blog

Pengembalian Lebihan Caruman KWSP

PERCUTIAN ATAS KAPAL - STAR CRUISE LIBRA

Cara Buka Akaun Perniagaan Maybank