Friday, January 27, 2012

Kerja Separuh Jalan

Banyak kerja aku yang separuh jalan. Entah kenapa susah betul nak siapkan / habiskan. Minat tu datang sekejap saja. Masa tu lah semangat aku pun berkobar-kobar. Sampailah tahap kebosanan atau kehilangan mood melanda, aku pun berhenti buat kerja yang aku tengah buat tu. Kerja separuh jalan aku paling banyak sekali tentulah 'mengarang cerita.' Antara genre yang aku karang separuh jalan ialah citer cinta, citer seram, citer yang aku copy dari cerjang aku, citer kanak-kanak, citer budak prasekolah, cerpen dan nopen. Lebih dari 10 citer yang aku karang tergantung pada 1/4 cerita. Ada tu yang satu muka surat saja. Haiya... teruk betul! 

Selain citer yang tergantung, aku juga ada buat blog yang separuh jalan je. Konon nak update everyday tapi... hampeh. Mula2 jer bersemangat. Dan sekarang aku dah update 1 blog lagi. Blogshop. Bisnes online. Aku dah mula dulu tapi tulah, separuh jalan jer. Harap kali ni aku lebih serius. Sesiapa yang sudi singgah tengok blog aku yg masih dalam proses tu, memang dialu-alukan. Mcm2 Produk 2u.
Bermacam2 produk e-katalog ada dijual di blog ni. Blog e novel 'Secret Admirer' aku pun nampaknya hangat2 tahi ayam je. Dah malas update dah. Hairan bin ajaib. Kemalasan ini menguasai diri. Bila mood blog dah hilang, mood lain plak muncul. Mood karang novel, mood buat ABM, mood main game yg datang bagai angin lalu jer.

Citer pasal ABM ni, masa mula2 beli clip art, bukan main rajin aku buat flash card. Siap la beberapa tema jer. Lepas tu angin nak buat buku lembaran kerja sendiri pulak datang. Hasilnya, separuh jugak yang siap. Sadis. Dan sekarang, folder tu pun aku dah tak jumpa dah. Entah save kat mana. 

Agaknya kalau aku kikis sikap kerja separuh jalan tu, dah senang hidup aku kini. Hahahahahahaha.....




No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...