Friday, May 3, 2013

ALIA & MENJEJAK MEMORI

Apa kaitan novel kanak-kanak Alia dengan novel dewasa Menjejak Memori?

Sebenarnya, Menjejak Memori yang diterbitkan pada tahun 2009 adalah sambungan daripada cerita Alia yang diterbitkan setahun sebelum.
Watak utama Alia dalam novel kanak-kanak Alia ialah seorang kanak-kanak yang berusia 11 tahun. Dan dalam novel Menjejak Memori, Alia sudah dewasa. Umur 20-an. 
Novel Alia mengisahkan tentang seorang kanak-kanak bernama Alia yang dipulaukan rakan-rakan. Mereka menuduhnya beribukan pontianak. Sehingga muncul murid baru bernama Rifqi yang cuba mendekatinya. Mereka bersahabat baik sebelum fikiran Rifqi diracuni. Kehilangan Alia secara tiba-tiba menjadi misteri yang tak terungkap. 
Namun segala misteri itu akan terjawab dalam novel Menjejak Memori. Rifqi yang merasa bersalah dengan kehilangan Alia, sering dihantui mimpi lalu beliau cuba menjejaki gadis itu semula. Berjayakah Rifqi menemui Alia semula? Nak tau kenalah dapatkan novel Menjejak Memori. 

Novel Alia dan Menjejak Memori boleh dibeli secara online di Karnadya dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran. http://store.karnadya.com.my/


No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...