Sunday, May 19, 2013

Setelah Bercuti Tiga Bulan

Aku mula bercuti pada 18 Februari yang lalu. Aku ambil cuti awal. 2 minggu kemudian aku bersalin. Alhamdulillah semuanya selamat. Baby pun sihat. Luka czer pun makin okey. Cuma kaki lenguh2 terutama masa bangun pagi.

Hari ini hari terakhir aku bercuti. Esok aku akan kembali ke sekolah, mengajar seperti biasa. Sebenarnya, aku rindu nak ke sekolah sebab dah lama bercuti. Lagipun, aku rasa hidup lebih teratur. Tapi kdg2 rasa malas. Sebab byk kerja menungguku.

Mula2 kena buat pentaksiran yg perlu dihantar selewatnya 28 mei. Sudahla aku tinggal murid aku 3 bulan. Bermakna mrk sudah ketinggalan 3 bln. Budak yg baru nak kenal abc mungkin dah lupa. So, nak jawab soalan mcm mana?

Time aku cuti, tak ada cikgu ganti yg tetap mengajar anak muridku. Cikgu masuk kelas ikut giliran. Kata PPMku, ada yg maduk ada yg tak. Kalau masuk pun bukan mengajar. Huhu...

Aku kena bekerja keras. Murid2 harus catch up apa yg ketinggalan semasa aku bercuti. Cadang nak buat kelas tamban 12.00 - 12.30. Nak ke mereka?

No comments:

SGI Vacation Club Damai Laut Holiday Resort

Minggu lepas kami bercuti di SGI VC Holiday Resort yang terletak di Lumut selama 3 hari 2 malam. Kami check in pada hari Jumaat bersamaan 25...